Správne fungovanie kože je podmienené aj jej dostatočnou hydratáciou. Suchá pokožka je na dotyk hrubá, popraskaná, náchylnejšia na vznik kožných ťažkostí a svrbí.

Na dostatočný pitný režim nezabúdajte celoročne, avšak počas horúcich letných dní obzvlášť. Kožné bunky totiž potrebujú veľa tekutín na zachovanie pružnosti membrán a ľahšie prijímanie potrebných živín. Pokožka stráca vlhkosť priebežne počas celého dňa, preto je potrebné ju dopĺňať nielen vhodnými tekutinami, ale i kozmetickými výrobkami s hydratačným účinkom.

S hydratáciou začnite už po dvadsiatke

S pravidelnou hydratáciou kože zvonka i zvnútra by ste mali začať od dosiahnutia plnoletosti. Presne to je vek, kedy si už pokožka nevystačí sama a potrebuje s vlahou pomôcť. Majte na pamäti, že za vzhľad vašej pleti nesiete zodpovednosť predovšetkým vy.

Za zlú hydratáciu môže nielen klíma

Koža je najväčším orgánom tela a zodpovedá za množstvo dôležitých funkcií, hlavne tých ochranných. Bráni a izoluje hlbšie orgány v tele, chráni nás pred infekciami, zraneniami, no  dôležitá je pri regulácii teploty organizmu. Za negatívne faktory, ktoré jej vlhkosť ovplyvňujú azda najviac, považujeme nezdravú životosprávu (fajčenie, zloženie stravy, deficit spánku), klimatické podmienky (teplé a suché prostredie, prekúrené miestnosti, mráz, smog, vietor, dym), vek, ale i nadmerné opaľovanie. Svoje samozrejme zohráva i genetika, hmotnosť človeka, tráviace poruchy, zvýšená telesná teplota a iné.

Zastavte starnutie

Ak sa vám pri každom pohľade do zrkadla zdá, že vaša pokožka pôsobí staršie, nezdravo, je suchá a fľakatá, na vine môže byť nedostatočná hydratácia – tá má na svedomí predčasné starnutie. Pleť stráca prirodzenú pružnosť, prehlbujú sa vrásky a pôsobí matne. Slabá hydratácia súvisí tiež s nižšou produkciou kožného mazu, ktorý ju zas chráni pred škodlivými vplyvmi z vonkajšieho prostredia.

Pomôžu i potraviny

To, čo jete, sa v nemalej miere odzrkadľuje na vašom vzhľade. Ak túžite po krásnej pleti, do jedálničku zaraďte potraviny bohaté na omega – 3 mastné kyseliny. Do tejto kategórie patria napríklad ryby, olivový olej a orechy, no vašej pleti urobia výbornú službu aj bobuľoviny, jahody, avokádo, mrkva, kokosový olej či prekvapivo cottage cheese. No nezabúdajte, že tým kľúčovým prvkom naďalej ostáva (ne)obyčajná voda.

Zdroj foto: Instagram