Hummus, čiže nátierka z cícera, sa medzi ľuďmi teší čoraz väčšej obľube. A niet divu. Hummus je zdravé arabské jedlo, ktoré si našlo miesto aj v svetovej kuchyni. Táto potravina sa stala výborným pomocníkom pri chudnutí i úsilí žiť zdravo. My vám prinášame jej vylepšenú verziu, ktorú sme našli TU. Už vopred vám prajeme dobrú chuť. :)

  1. Cícer, cca 300-350g, treba vybrať dobrý, najlepšie bio. Namočíme na celú noc, najlepšie je ešte pár krát vymeniť vodu (voda naozaj smrdí).
  2. Cícer potom varíme v osolenej vode cca 2-2,5 hodiny, kým nie je normálne mäkký.
  3. Necháme úplne vychladiť a potom dáme do mixéra. Dolejeme čo najstudenejšiu vodu, ľadová je ideálna. Nie veľa, len asi 2-3 polievkové lyžice, aby nátierka zasa nebola príliš riedka.
  4. Mixujeme do hladka. Ak je hmota hustá, pridáme ešte trocha studenej vody.
  5. Pridáme tahini pastu (sezamová pasta, ja kupujem v DM), cca 2 čajové lyžičky, cesnak, šťava z citrónu. Pomixujeme a výsledkom je klasický hummus, nie príliš výraznej chuti.
  6. A TERAZ dôležité dodatky: do tejto klasickej verzie pridáme čerstvú voňavú paradajku a 2-3 polovice sušených paradajok naložených v oleji, aj cca 2 polievkové lyžice oleja z paradajok. Samozrejme v Afrike nepostrádateľné ohromné množstvo chilli a ešte trocha cesnaku a ešte raz poriadne zmixujeme do hladka.
  7. Natrieme v poriadne hrubej vrstve na opečený “arabský chlieb” alebo wrap a zabalíme do formy wrapu, plus veľa čerstvej zeleniny k tomu, a dokonalá večera či občerstvenie sú hotové.