Riešiť krátko po skončení vianočných sviatkov prebytočné kilogramy zrejme nie je podľa vášho gusta a ani to nemáme v úmysle. Ak sa totiž venujete pohybovej aktivite, ktorá vás baví, kilá idú dole aj samé.

Nie je pravda, že počas leta sa človek vďaka širokým možnostiam športového vyžitia udržíte vo forme ľahšie ako v zimnom období. Práve naopak. Mnoho ľudí ani len netuší, aké možnosti im zima a snehová pokrývka ponúka. Korčuľovanie, sánkovanie či prechádzky zasneženou prírodou sú nič v porovnaní s obľúbeným lyžovaním. Pri ňom schudnete zaručene. No nie je lyžovanie ako lyžovanie. Ktorý typ vám v boji s tukovými vankúšikmi pomôže viac?

Lyžovanie vo všeobecnosti delíme na zjazdové a bežecké. Kým výdaj energie pri zjazdovom lyžovaní závisí predovšetkým od lyžiarskych schopností, rýchlosti lyžovania a lyžiarskeho terénu, bežecké lyžovanie – ako druh aeróbnej aktivity, je pri formovaní postavy účinnejší.

Chudnutie vám pôjde jedna radosť

Za hodinu „bežkovania“ môžete spáliť až 4 000 kJ, čo je takmer dvojnásobok v porovnaní so zjazdovým lyžovaním. Ak bude vaša lyžiarska technika správna (preto je dobré poradiť sa pri úvodných pokusoch s odborníkom), zaťažíte rovnomerne celé telo a vďaka pravidelnému tempu a teplejšiemu oblečeniu začnete spaľovať tuky jedna radosť. Medzi časti tela, ktoré pri bežeckom lyžovaní namáhate najviac, patria nohy, zadok, ruky a v závere prvých dní sa vám môžu ohlásiť tiež lýtka. Netreba zabúdať na fakt, že pri oboch typoch lyžovania posilňujete srdce a celý kardiovaskulárny systém.

Na čo si dať pozor?

  • Pokiaľ s lyžovaním začínate, nepreceňujte svoje schopnosti a dbajte na dodržiavanie pravidelných prestávok.
  • Pred lyžovaním sa rozcvičte a nechoďte na svah bez zahriateho svalstva.
  • Nezabúdajte na termo oblečenie a spodnú bielizeň, ktorá saje pot. Hrubé a froté svetre bývajú ako outfit na svah absolútne nevhodné.
  • Dbajte na správny výber lyží. Musia korešpondovať nielen s typom vašej postavy, ale i s lyžiarskymi schopnosťami.
  • Pred lyžovaním sa vyhnite konzumácii ťažkých jedál. Nestrávené jedlo vám môže spôsobiť nevoľnosť, čo vie radosť z lyžovania prekaziť.

Zdroj: www.diva.sk, YouTube, Health Magazine