Ak aj vy patríte k jedincom, ktorých to (nielen) po dobrom obede začne „lámať“, zbystrite pozornosť. Podľa odborníkov je popoludňajší spánok síce prospešný, má však svoje ALE.

Nič netreba preháňať a platí to aj o poobedňajšej sieste. Kým v južanských krajinách sa stal tento zvyk bežnou súčasťou každodenného života, u nás si na prekonanie únavy počas pracovných dní musíme pomôcť riadnou dávkou kofeínu alebo krátkou prechádzkou po pracovisku. Za aspoň dvadsať minútový oddych by pritom nemálo z nás obetovalo skutočne mnoho.

Stačí dvadsať minút

Presne toľko stačí, aby sme poobede doplnili zásoby energie a hravo tak preplávali ďalšou polovicou dňa. Popoludňajší spánok v trvaní dlhšom ako pol hodiny totiž narúša denný biorytmus, spôsobuje nespavosť v neskorších večerných hodinách a čo je hlavné, prebudenie po tomto „limite“ toho so sviežosťou a novými silami veľa spoločného nemá. Veď po pol hodinke organizmus zvykne upadať do hlbokého spánku, z ktorého sa už prebúdza o čosi ťažšie.

S čím nám siesta pomôže?

Popoludňajší spánok prispieva k regenerácii organizmu, uvoľňuje od napätia a stresu a zvykne nás celkom nanovo naštartovať. Rozhodne si ale nemyslite, že ním možno nahradiť potrebu spánku v noci. Nočný spánok ostáva pre zdravé fungovanie organizmu kľúčový.  Nezabúdajte, že kvalitný spánok je dôležitý pre správnu činnosť pamäte i celý rad metabolických pochodov. Prerušovaný, respektíve nedostatočný spánok, vedie k vzniku obezity, cukrovky druhého typu a negatívne vplýva aj na náš imunitný systém. O depresiách, rizku cievnych mozgových príhoda infarktov nehovoriac.

 Vedeli ste, že?

  • Podľa prieskumov prespíme až tretinu života
  • 30% populácie na Slovensku trpí poruchami spánku
  • Akonáhle vás problémy so spánkom sužujú dlhšie ako tridsať dní, jedná sa o problém chronickej nespavosti.
  • Pri riešení spánkových ťažkostí sa najlepšie osvedčili relaxačné metódy

Zdroj foto: Instagram